24 maart 2015

SGP bezoekt ondernemersvereniging Bruinisse

SGP-gemeenteraadslid Florus van der Paauw heeft maandag 23 maart 2015 de vergadering van ondernemersvereniging Bruinisse bezocht.

In deze vergadering was ook Mariëlle Schenk namens de gemeente aanwezig, die de vergadering toekomstige plannen presenteerde voor zowel de kortere als de langere termijn in Bruinisse. Het meest in het oog springend waren de verkeersaanpassingen die uitgevoerd gaan worden aan de Noorddijk. Deze wordt zodanig ingericht, dat de prioriteit voor het gebruik komt te liggen bij het langzaam verkeer. Tevens wordt de haakse bocht ter hoogte van Restaurant de Meeuw aangepakt.  Voor dit jaar kondigde zij ook de renovatie aan van de Deestraat en op iets langere termijn de renovatie van het Kerkplein en de Dreef.

Tijdens de vergadering was een echte ondernemingssfeer merkbaar. Diverse ondernemers hebben plannen voor bedrijfsverplaatsing, zoals snackbar Johnny’s Taria (in pand oude Marskramer) en de winkels Albert Heijn, Etos & Gall & Gall (naar de locatie van oude C1000), maar ook het realiseren van nieuwe plannen waaronder de realisatie van een nieuw hotel door de familie Hoep (Oudestraat), wat de leefbaarheid van Bruinisse mogelijk ten goede zal komen.